Rygtræning For Alle

13. september, 2018

Tidens Kiropraktor tilbyder træningskoncept for ryggen til patienter med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter. Konceptet er baseret på og udviklet ud fra principper fra Syddansk Universitet. Vi starter løbende nye hold.

Inden opstart på holdet modtager du en undersøgelse og opstartsinstruktion hos fysioterapeuten.

Tilmelding på tlf. 28106005.

Rygtræning For Alle foregår på små hold og indeholder følgende:

• En indledende undersøgelse hvor dit startniveau for træning fastlægges og vi drøfter dine mål med træningen
  • 2 gange undervisning om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre
  • 16 gange vejledt træning over 8 uger
  • Et afsluttende besøg hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan
  • Indsamling af oplysninger om hvordan det går dig i et register for at blive klogere på rygsmerter og rygbehandling

Rygtræning For Alle hjælper dig gennem viden om rygsmerter, træning og øvelser.

Der er videnskabelig dokumentation for god effekt af vejledt træning, generel fysisk aktivitet, manuel behandling kombineret med viden omkring ryggen og rygsmerter. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor Rygtræning som tilbyder viden om rygsmerter (patientuddannelse) og vejledt træning for at give dig redskaber til selv i højere grad at kunne styre dine rygsmerter, også efter forløbet er afsluttet.

Vores opgave

Fysioterapeut Fredrik Thinggaard underviser og vejleder dig i en gruppe på max 6 deltagere. Du får en individuel træningsdagbog med hjem indeholdende illustrationer af øvelserne.

Der ydes tilskud fra sygeforsikring Danmark, når Rygtræning For Alle er en del af dit behandlingsforløb.