Rygklinik

Ryg- og nakkesmerter er noget de fleste mennesker oplever. Hos nogle er det lette, forbigående gener, mens andre er stærkt begrænsede i deres hverdag i årevis eller tilbagevendende perioder igen og igen.

Smerter opstår, når du bliver udsat for større belastningerne, end de ressourcer du har, altså en trussel i organismen. Det handler både om fysisk belastning på led og muskler, din måde at bevæge dig på og om dine mentale belastninger i form af for eksempel træthed eller bekymringer. Styrken af smerter hænger ikke særligt godt sammen med hvad der sker i ryggen.  Smerter er altid en alarm, der ændrer vores adfærd og således øger organismens beskyttelse. Men ligesom en røgalarm ikke fortæller om der er røg fra et stearinlys eller en stor brand, fortæller smertealarmen ikke, hvad der er galt. Derfor kan det være svært at blive klog på sine smerter.

Det er derfor vigtigt at få hjælp ved din kiropraktor eller fysioterapeut til at forstå om smerterne er bekymrende eller godartede og herfra aftale det næste skridt til et bedre liv. Ringe og bestil en tid på 28106005 eller Bestil en tid til din undersøgelse online

Hos Tidens Kiropraktor tilbyder vi GLA:D® Ryg til patienter med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter bestående af et målrettet superviseret træningsforløb. GLA:D® Ryg er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet. Vi starter løbende nye hold, og Inden opstart på holdet skal du til undersøgelse og instruktion hos fysioterapeut Katrine Boel Gjerum eller kiropraktor Jesper Øigård. Læs mere om GLA:D® Ryg på klinikken her

Ring til klinikken på 28106005 ved interesse og tilmelding.