- Der gives yderligere tilskud ved medlemskab af Sygeforsikringen “danmark”.
- Udgifterne kan refunderes ved medlemskab af andre private sygeforsikringer.
- Kiropraktisk behandling kræver ingen henvisning fra praktiserende læge.
- Priserne reguleres halvårligt af Regionernes Lønnings- og Takstnævn.
- Udeblivelsesgebyr ved udeblivelse samt ved afbud mindre end 2 timer før aftalt konsultation i overensstemmelse med gældende overenskomst.
For patienten i pakkeforløb (f.eks. diskusprolaps eller stenose) gælder særlige priser. Klinikkens priser følger overenskomsten mellem Dansk Kiropraktor Forening og Den Offentlige Sygesikring (Regionernes Lønnings- og Takstnævn). Tilskuddet fra den offentlige sygesikring er trukket fra de oplyste priser. Egenudgiften ses yderst til højre på listen. Vi gør opmærksom på, at Tidens Kiropraktor i hverdage efter kl. 16 ikke tager tillæg for behandling på trods af berettigelse hertil i henhold til overenskomst med Den Offentlig Sygesikring.
PRISER, FYSIOTERAPI
- Der gives tilskud ved medlemskab af Sygesikringen “danmark”.
- Udgifterne kan refunderes ved medlemskab af andre private sygeforsikringer.
- Fysioterapeutisk behandling kræver ikke henvisning fra praktiserende læge, da vores fysioterapeuter arbejder uden yder-nummer.
- Priserne reguleres halvårligt af Regionernes Lønnings- og Takstnævn.
- konsultation 45 minutter (uden forudgående kiropraktisk undersøgelse): kr 588,-
- konsultation 30 minutter: kr 459,
Er du i samtidig forløb ved kiropraktor her i klinikken kan du modtage fysioterapi under kiropraktisk overenskomst:
- konsultation 30 minutter: kr 439,10
- konsultation 30 minutter: kr 439,10
- Konsultation og efterfølgende konsultationer: kr 220,71
Kvalitetssikring
Hos Tidens Kiropraktor har patientsikkerhed og behandlingskvalitet førsteprioritet. Det er derfor vigtigt at høre fra patienter der føler sig forkert eller dårligt behandlet. Vi sætter stor pris på både positiv og negativ feedback. Denne kan gives skriftligt eller mundtligt til personalet, på telefon eller via mail. Al feedback vil blive drøftet blandt ledelsen og de behandlere der har været involveret i det pågældende forløb. Det er god klinisk praksis at hjælpe og orientere i klage- og erstatningsmuligheder i det danske Sundhedsvæsen! Hvis man ønsker at klage til en offentlig instans er der tre muligheder:
Styrelsen for Patientsikkerhed behandler klager fra patienter. Man har mulighed for at klage over: • Den sundhedsfaglige behandling • Brud på dine rettigheder som patient. Man kan læse mere om dette på deres hjemmesider, hvor man også får hjælp til at sende en klage.
Patienterstatningen. Hvis man under sit kiropraktorbesøg kommer til skade på en måde som ellers kunne have været undgået, har man som patient mulighed for at søge om erstatning fra Patienterstatningen. Man kan læse mere om hvilke skader der er dækket og om hvordan man søger på deres hjemmeside.
Utilsigtede hændelser. En utilsigtet hændelse er en fejl eller hændelse, der • opstår under sundhedsvæsnets behandling, undersøgelse, pleje eller rehabilitering • ikke skyldes patientens sygdom • som er skadevoldende – eller kunne have været skadevoldende. Utilsigtede hændelser skal meldes til Dansk Patientsikkerheds Database, så man i fremtiden kan undgå lignende hændelser.