Ryghold/GLAD

Hos Tidens Kiropraktor tilbyder vi GLA:D® Ryg til patienter med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter. GLA:D® Ryg er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet. Vi starter løbende nye hold, næste hold starter 5. august kl. 17-17.55. Inden opstart på holdet skal du til undersøgelse og instruktion hos fysioterapeut Katrine Boel Gjerum eller kiropraktor Jesper Øigaard.

Ring til klinikken på 28106005 ved interesse og tilmelding.

GLA:D® Ryg foregår på små hold på klinikken og består i:

• Et indledende besøg hvor vi fastlægger dit startniveau for træning og drøfter dine mål
  • 2 gange undervisning om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre
  • 16 gange vejledt træning over 8 uger
  • Et afsluttende besøg hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan
  • Indsamling af oplysninger om hvordan det går dig i et register for at blive klogere på rygsmerter og rygbehandling

GLA:D® Ryg hjælper dig gennem viden om rygsmerter, træning og øvelser.

Behandling

Der er videnskabelig dokumentation for god effekt af vejledt træning, generel fysisk aktivitet, manuel behandling og af at få viden om rygsmerter. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor, at det er de tilbud patienter med behandlingskrævende rygbesvær får. GLA:D® Ryg bygger på nyeste viden og tilbyder viden om rygsmerter (patientuddannelse) og vejledt træning for at give dig redskaber til selv i højere grad at kunne styre dine rygsmerter, også efter forløbet er afsluttet.

Vores opgave

Fysioterapeut Katrine Boel og kiropraktor Jesper Øigård underviser og vejleder dig ud fra et program, der er udviklet ved Syddansk Universitet, som vi målretter til dit behov. Du får en træningsdagbog med hjem med illustration af øvelserne. Din behandler sørger for at registrere undersøgelsesfund i GLA:D® Ryg registret.

Vi starter løbende nye hold. Et hold oprettes ved minimum 5 deltagere og der er maximalt 8 deltagere på et hold. Der ydes tilskud fra sygeforsikring Danmark, når GLA:D Ryg er en del af dit behandlingsforløb.