Ryg-træning

Hos Tidens Kiropraktor tilbyder vi Ryg-træning til alle klienter med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter. Vores Rygtræning er baseret på og udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet, og konceptet bruges nu imange forskellige nationer som standardtilbud. Vi starter løbende nye hold, næste hold starter 5. august kl. 17-17.55. Inden opstart på holdet skal du til undersøgelse og instruktion hos fysioterapeut Fredrik Thinggaard eller kiropraktor Jesper Øigård.

Ring til klinikken på 28106005 ved interesse og tilmelding.

Ryg-træningen foregår på små hold på klinikken og består i:

• Et indledende besøg hvor vi fastlægger dit startniveau for træning og drøfter dine mål
  • Undervisning om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre
  • 12 gange vejledt træning over 6 uger
  • Et afsluttende besøg hvor vi ser på hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan.

Vores hold-tilbud hjælper dig gennem viden om rygsmerter, træning og øvelser.

Behandling

Der er videnskabelig dokumentation for god effekt af vejledt træning, generel fysisk aktivitet, manuel behandling og af at få viden om rygsmerter. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor, at det er de tilbud patienter med behandlingskrævende rygbesvær får. Ryg-træning hos Tidens Kiropraktor bygger på nyeste viden og tilbyder viden om rygsmerter (patientuddannelse) og vejledt træning for at give dig redskaber til selv i højere grad at kunne styre dine rygsmerter, også efter forløbet er afsluttet.

Vores opgave

Fysioterapeut Fredrik Thinggaard og kiropraktor Jesper Øigård underviser og vejleder dig ud fra et program, der er udviklet med inspiration fra nyeste forskning, som vi målretter til dit behov. Du får en træningsdagbog med hjem med illustration af øvelserne.

Vi starter løbende nye hold. Et hold oprettes ved minimum 5 deltagere og der er maximalt 8 deltagere på et hold. Der ydes tilskud fra sygeforsikring Danmark, når Ryg-træning er en planlagt del af dit behandlingsforløb.