• nivo slider image nivo slider image nivo slider image

Rygtræning

prolapsHos Tidens Kiropraktor tilbyder vi GL:AD® Ryg til patienter med længerevarende eller tilbagevendende rygsmerter. GL:AD® Ryg er udviklet af forskere og behandlere på Syddansk Universitet. Vi starter løbende nye hold, næste hold starter 12. November 2018 kl. 17-17.55. Inden opstart på holdet skal du til undersøgelse og instruktion hos fysioterapeuten.

GLA:D® Ryg foregår på små hold på klinikken og består i:

• Et indledende besøg hvor vi fastlægger dit startniveau for træning og drøfter dine mål
  • 2 gange undervisning om ryggen, smerter og hvad du selv kan gøre
  • 16 gange vejledt træning over 8 uger
  • Et afsluttende besøg hvor vi tester hvor meget du har forbedret dig og drøfter din videre plan
  • Indsamling af oplysninger om hvordan det går dig i et register for at blive klogere på rygsmerter og rygbehandling

GLA:D® Ryg hjælper dig gennem viden om rygsmerter, træning og øvelser.

Rygsmerter

Rygsmerter er noget de fleste mennesker oplever. Hos nogle er det lette, forbigående gener, mens andre er stærkt begrænsede i deres hverdag i årevis eller igen og igen.

Smerter opstår, når du bliver udsat for større belastningerne, end de ressourcer du har. Det handler både om fysisk belastning på led og muskler, din måde at bevæge dig på og om dine mentale belastninger i form af for eksempel træthed eller bekymringer. Styrken af smerter hænger ikke særligt godt sammen med hvad der sker i ryggen.  Smerter er en alarm, der forsøger at få os til at gøre noget, men ligesom en røgalarm ikke fortæller om der er røg fra et stearinlys eller en stor brand, fortæller smertealarmen ikke, hvad der er galt. Derfor kan det være svært at blive klog på sine smerter.

Behandling

Der er videnskabelig dokumentation for god effekt af vejledt træning, generel fysisk aktivitet, manuel behandling og af at få viden om rygsmerter. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor, at det er de tilbud patienter med behandlingskrævende rygbesvær får. GLA:D® Ryg bygger på nyeste viden og tilbyder viden om rygsmerter (patientuddannelse) og vejledt træning for at give dig redskaber til selv i højere grad at kunne styre dine rygsmerter, også efter forløbet er afsluttet.

Vores opgave

Fysioterapeut Katrine Boel og kiropraktor Jesper Øigård underviser og vejleder dig ud fra et program, der er udviklet ved Syddansk Universitet, som vi målretter til dit behov. Du får en træningsdagbog med hjem med illustration af øvelserne. Din behandler sørger for at registrere undersøgelsesfund i GLA:D® Ryg registret.

Vi starter løbende nye hold. Et hold oprettes ved minimum 5 deltagere. Der ydes tilskud fra sygeforsikring Danmark, når GLA:D Ryg er en del af dit behandlingsforløb.

Der er lukket for kommentarer.

KONTAKT OS

Sender

SPØRGESKEMA

Udfyld spørgeskemaet herunder inden første konsultation.

online booking